Monday, December 24, 2012

Manusia Mudah Lupa

Salam,

Betul pepatah pernah cakap manusia bila senang sedikit mudah LUPA!!( Dari susah ttbe Allah bg rezeki melimpah2..contoh BONUS, SAHAM, atau ttbe dapat duit terpijak..jual tanah ker kan??..hehehe)

Bila susah, kiter yang dicari
Bila ada masalah, kiter menjadi pendengar setia,
Bila takde kawan??? kiter juga yang dikejarnya....


Tapi bila

Bila Senang, Kiter dilupa
Bila dah ada kawan lain, kiter dipinggir, kita ditinggal-tinggalkan..

Ingat Allah MAHA KAYA..rezeki & kesenangan yang diberiNYA tu bersifat sementara..tiada yang kekal selamanya..

Beringatlah..wahai kawan-kawan ku..disetiap rezeki yang ALLAH bagi ada bahagian untuk orang lain juga..



** Tak kisah pun kalau takde kawan..tapi yang penting teman sejati ku tetap berada disamping ku..SUAMI.. die kawan, sahabat, teman & pendengar setia ku & yang paling penting..dialah BANKER KU..hehehe..dan teman kecik ku..ZURIAT ku..Muhammad Syahir..



4 comments:

Life as AsMissY said...

Kekdg kt kena fkr balik @ rwind pe yg mnyebabkn situation tu jd.kt xkn tau slh kt melainkn org lain..msti ada sbb.. cara tbaik,MUHASABAH

Cik Puan Nor said...

tapi nak kata tersalah cakap x mungkin sbb x selalu jumpe or ckp pun..bile dah jmpe jer terus mcm tu..tu yg pelik tu..x per ler x kisah pun..hehehe

Nadia Johari said...

betul tu..lagi2 dalm bab kwn ni..ermm mmg sush nk cr yg leh sme2 seng dan sush

Cik Puan Nor said...

macam tu ler nad, nasib badan ler..hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sila Tinggalkan Jejak Anda Di sini..Sharing is Caring