Tuesday, February 22, 2011

Pokok Kesum & Pudina


Hasil kegigihan dan kesabaran Nor..inilah hasil Pokok Kesum dan Pudina yang Nor tanam kat laman rumah..ari2 lepas balik kerja mesti siram ni..sekurang2nye 2 minggu skali taruk baja..hijau jer, rase sayang nak ambik. Tengok hasilnye cam terharu jer, mana x nye bekerja pun sempat gak bercucuk tanam..huhu

Kombinasi yang bagus klu buat laksa ni..x yah beli dah klu nak masak2..yummy..

pudina yg gemuk2 lepas taruk baja


Dah ambik dah skali ari tu wat laksa..yummy

En suami mmg jeles sbb pokok yg die tanam kat blakang tu x naik2 agi..cam terbantut je.huhu

2 comments:

hidayahmohamed said...

mcm mana ye nak semai daun kesum tu?

Cik Puan Nor said...

senang jer..kalau beli daun kesum kat pasar tu..ambik ler 2 3 batang pokok tu rendam dalam air 2/3 ari sampai die keluar akar..lepas dah keluar akar tu blh ler pindahkan tanam dalam pasu..rerajin ler jugak baja yer..tq

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sila Tinggalkan Jejak Anda Di sini..Sharing is Caring