Friday, April 1, 2011

"Projek" Belakang Rumah


Ni ler projek blakang rumah Nor..huhu..**ingt projek ape nye??hehehe..


pokok menjalar ni pokok kacang botol


Orang tua2 cakap, x rugi kalau berbakti pada tanah..mesti ada hasilnya..huhu..Nor mmg pegang ayat tu..mmg betul x rugi kalau tanah sekangkang kera kite berpenah lelah usahakan, sbb akhirnya mesti ada hasil..**cepat atau lambat jer ler kan?


Ikutkan mmg x de masa pun nak bercucuk tanam bagai ni. Ye lah pergi kerja kol 8, balik kj kol 6/6.30, mana ler sempat nak jaga2 pokok2 ni semua. Tapi Nor cube gak ler, siram pokok waktu malam aje ler..huhu.bukak lampu pastu siram2 skit2 jnji pokok tu x mati udah!!


tengok anak panah tu, pokok bendi Nor dah pun keluarkan hasilnye..huhu

Ni plak pokok cili, dah pun berbunga & berbuah.. Pada sapa2 yg x de ruang tanah nak bercucuk tanam tu, leh ler pergi beli pasu & tanah kat nursery ker, leh ler tanam pokok kesum mcm ni..huhu
pst : mmg seronok kalau tengok hasil tanaman kita membuahkan hasil..huhu..

6 comments:

Lyaa Suriany said...

waaaah
tangan hijau akk ni

tgn lya xbape nak menjadi kalo tnm pe2

Cik Puan Nor said...

kuang..kuang..itu pun lepas beberapa cubaan demi cubaan..

kalau x..jadi padang jarak padang terkukur gak..

shazika said...

wohaa...semoga membuahkan hasil nanti..rajin akak bercucuk tanam

Cik Puan Nor said...

x rajin pun, tapi mungkin minat kot..padahal bukan ambik pun bila dah berbuah tu..huhu

Siti nAdiA (NaSz) said...

mcm citer ahmad albab..tanam2 sayur-sayuran..hehe..pe2.pun smoga hasilnyer kuar n akk leh mkn free..ehhe

Cik Puan Nor said...

are betul2..mcm cite ahmad albab..nanam sayur wat jual..huhu

**akak nanam pun sbb minat..klu sapa nak beli tunggu berbuah dulu..kuang2

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sila Tinggalkan Jejak Anda Di sini..Sharing is Caring